Description
Una parella de romans es passegen pel segle XXI provocant diverses distorsions temporals. Aquesta activitat permetrà endinsar-nos a l’època romana a partir de qüestionar-nos certs paral·lelismes amb l’actualitat i prendre consciència de l’herència rebuda. Els alumnes hauran de fer hipòtesis i treure conclusions a partir de l’observació de les peces conservades al Museu que ens permetran conèixer certs aspectes de la vida social i de la ciutat de Tàrraco alhora que retornem els personatges a la seva època.
Per preparar la visita
L’activitat “Romans al segle XXI?” és una activitat en línia que consta de dues sessions:
- Una primera sessió a l’aula, de treball autònom dels alumnes i acompanyada pel docent. En el moment de fer la reserva es facilitaran les instruccions per dur a terme aquesta sessió. També es pot preparar aquesta sessió a través d’una videoconferència amb els educadors del Museu.
- Una segona sessió basada en una videoconferència amb un educador del Museu que servirà per exposar les hipòtesis i conclusions treballades per l’alumnat en la primera sessió.
Per complementar l’activitat
- Us proposem que busqueu altres paral·lelismes, semblances o diferències entre l’actualitat i l’època romana. Us pot servir per reflexionar sobre continguts treballats i aproximar-se a la història i la contemporaneïtat amb una visió crítica. Des del Museu us facilitarem algunes preguntes per reflexionar: Existeixen esclaus avui en dia?
Objectives
- Prendre consciència de l’herència rebuda de l’època romana.
- Descobrir la ciutat de Tàrraco i identificar els seus monuments a través de les restes materials conservades al Museu.
- Conèixer els principals trets que defineixen la societat romana.
- Utilitzar les peces arqueològiques per aproximar-nos al passat i aprendre a extreure’n informació.
- Aprendre a valorar el patrimoni.
Competències
- Competència comunicativa.
- Coneixement i interacció en el món físic.
- Competència social i ciutadana.
- Competència digital