Mínim 4 lletres

Notícia

Notícia

El festival tardoromà de Centcelles creix en visitants en la seva segona edició

20 d'octubre de 2025

El festival tardoromà de Centcelles va tancar ahir diumenge 19 d’octubre la seva segona edició amb un creixement de visitants respecte del 2024. Prop de 600 persones van assistir a les dues jornades de la iniciativa impulsada conjuntament pel MNAT i l’associació de reconstrucció històrica Septimani Seniores, i que va permetre realitzar una immersió en l’època tardoromana durant tot el cap de setmana.

Amb aquest balanç de visitants, el festival millora els resultats registrats el 2024 en la seva primera edició i es consolida com una cita en el calendari del patrimoni cultural de Tarragona. En aquesta segona edició, la iniciativa va comptar amb la participació de vuit grups de reconstrucció històrica vinguts de diferents punts d’Espanya i d’Alemanya.
El festival tardoromà de Centcelles creix en visitants en la seva segona edició
El públic durant la representació de dissabte 18 d'octubre a Centcelles

Bona acceptació de les activitats

L’espectacle central de reconstrucció històrica, que es va representar en dues parts dissabte i diumenge, va ser un dels moments que va concentrar més públic al Conjunt romà de Centcelles, a Constantí. Enguany, la representació estava dedicada a la figura de Gal·la Placídia, de qui es va narrar la primera meitat de la seva vida, amb episodis com el seu segrest per part dels visigots i el seu matrimoni amb el rei Ataülf.

D’altra banda, els tallers demostració als campaments bàrbar i romà (que van ser una de les novetats del programa d’aquesta segona edició) van ser també molt ben rebuts per part del públic, així com les visites comentades als dos campaments, que enguany es van ampliar.

Una altra activitat que va ser molt ben acollida pel públic va ser la proposta amb ulleres de realitat virtual Enlaira’t a la Cúpula de Centcelles, que va permetre als visitants observar de prop el mosaic de la cúpula gràcies al model 3D del monument. 
El festival tardoromà de Centcelles creix en visitants en la seva segona edició
Visita i tallers als campaments romà i bàrbar
“Centcelles. II Festival Tardoromà”, que ha estat possible també gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Constantí, ha comptat amb la participació dels grups Medievalis (Barcelona), Gens Baetica (Màlaga), El Clan del Cuervo (Ciudad Real), Cohors I Celtiberorum (Santander), Hereus de la història (Barcelona), Brunneis Iumentis (Barcelona), Ewerlingas Alamanni (Alemanya), a més dels coorgantizadors Septimani Seniores.
El festival tardoromà de Centcelles creix en visitants en la seva segona edició
Un centenar de reconstructors han participat al festival
Anterior: Nova edició de Misteri als Museus

Per tal de poder millorar els nostres serveis utilitzem cookies de tercers. Si continua navegant considerarem que accepta la seva utilització.

Més informació Tancar