Mínim 4 lletres

Notícia

Notícia

Tercera temporada del pòdcast del projecte Centcelles, el nostre objectiu

11 de maig de 2026

Aquest dilluns 11 de maig s'ha estrenat el primer capítol de la tercera temporada del pòdcast del projecte educatiu "Centcelles, el nostre objectiu". Aquesta iniciativa és fruit de la col·laboració entre el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT) i Constantí Ràdio i ofereix als centres educatius que participen al projecte una plataforma diferent per compartir el treball realitzat durant el curs. 

Amb el títol "Centcelles: objectiu sostenibilitat", aquest any el pòdcast permetrà recórrer el treball que els centres educatius estan realitzant posant en relació el patrimoni i el Conjunt romà de Centcelles amb els Objectius per al Desenvolupament Sostenible fixats per Nacions Unides dins de l'Agenda 2030. Cada centre ha escollit un o diversos d'aquests objectius i ho està treballant tant a l'aula com amb sortides des de diferents perspectives. 

Durant les properes setmanes, cada centre educatiu enregistrarà un capítol en què podran reflexionar sobre la feina que estan realitzant, així com sobre el futur del patrimoni i el desenvolupament sostenible. El primer capítol, ja disponible, està protagonitzat pels alumnes de 1r de l'ESO de la Institució Tarragona - Turó. Tots els episodis es podran escoltar a la pàgina web de Constantí Ràdio
 
“Centcelles, el nostre objectiu” és un projecte participatiu en marxa des de l’any 2013. Està coordinat pel MNAT amb el suport del programa Apropa’t de la Xarxa de Museus de les Comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre. A més, compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Constantí i el patrocini de Repsol. També hi participen l’Escola de Música i el Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès.

Aquest curs 2025/2026 hi estan participant els següents centres educatius: Escola Centcelles, Escola Mossèn Ramon Bergadà, Institut de Constantí i Institució Tarragona/Turó.   
Tercera temporada del pòdcast del projecte Centcelles, el nostre objectiu
Alumnes de la Institució Tarragona/Turó, durant la gravació del primer episodi.
Anterior: Els museus de Tarragona impulsen la 12a edició del Viatge a la Constel·lació Museu