El projecte educatiu i participatiu “Centcelles, el nostre objectiu” ha tancat aquest dimecres 7 de maig una nova edició, dedicada en aquest cas al Patrimoni Mundial. Més de 200 alumnes de 5è de primària i 1r d’ESO dels centres educatius de Constantí han participat al Conjunt romà de Centcelles a la Fira de Projectes, una activitat en què han pogut presentar els projectes multidisciplinaris que han realitzat durant aquest curs.
El tema central d’aquesta edició de “Centcelles, el nostre objectiu” ha estat el Patrimoni Mundial, amb motiu del 25è aniversari del reconeixement del conjunt arqueològic de Tàrraco per part de la UNESCO. D’aquesta forma, a banda d’apropar-se a Centcelles, l’alumnat ha pogut aprofundir sobre els diferents tipus de Patrimoni material i immaterial existents a Catalunya.
El tema central d’aquesta edició de “Centcelles, el nostre objectiu” ha estat el Patrimoni Mundial, amb motiu del 25è aniversari del reconeixement del conjunt arqueològic de Tàrraco per part de la UNESCO. D’aquesta forma, a banda d’apropar-se a Centcelles, l’alumnat ha pogut aprofundir sobre els diferents tipus de Patrimoni material i immaterial existents a Catalunya.

Tàrraco i el Patrimoni Mundial
Tots els centres participants han visitat, al llarg del curs, el Conjunt romà de Centcelles per tal de conèixer millor aquest patrimoni del seu municipi, Constantí. A banda, cada escola o institut ha pogut complementar aquesta visita amb altres activitats per tal d’aprofundir en el patrimoni de Tàrraco o descobrir altres elements reconeguts com a Patrimoni de la Humanitat, com els castells o la tècnica de la pedra seca.
Per segon any, a més, l’alumnat ha participat en la gravació del pòdcast “Centcelles, objectiu Patrimoni” que s’ha impulsat un any més amb la col·laboració de Constantí Ràdio. Amb aquesta proposta, els centres han pogut compartir la recerca realitzada en un format diferent.
Per segon any, a més, l’alumnat ha participat en la gravació del pòdcast “Centcelles, objectiu Patrimoni” que s’ha impulsat un any més amb la col·laboració de Constantí Ràdio. Amb aquesta proposta, els centres han pogut compartir la recerca realitzada en un format diferent.

En marxa des del 2012
El projecte “Centcelles, el nostre objectiu” s’organitza des del 2012 amb la coordinació del MNAT amb l’objectiu d’apropar el patrimoni a la ciutadania de Constantí a partir del treball amb els centres educatius. En el projecte hi participen tots els centres educatius de Constantí: les escoles Centcelles i Mossèn Ramon Bergadà, l’institut de Constantí, la Institució Tarragona/Turó i l’Escola de Música Rafel Gibert Recasens.
La iniciativa neix de la importància de fer partícip la població de les polítiques de conservació i dinamització del patrimoni arqueològic per tal que se’l facin seu, i aposta també per la innovació i la recerca didàctica. Cada curs, el projecte es desenvolupa a través d’un grup de treball que funciona amb una dinàmica col·laborativa i que està format pel MNAT, representants dels centres escolars de Constantí, l’Ajuntament de Constantí i el Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès. Compta, a més, amb el patrocini de Repsol i en les darreres edicions ha format part del projecte Apropa’t de la Xarxa de Museus de les comarques de Tarragona i Terres de l’Ebre.
La iniciativa neix de la importància de fer partícip la població de les polítiques de conservació i dinamització del patrimoni arqueològic per tal que se’l facin seu, i aposta també per la innovació i la recerca didàctica. Cada curs, el projecte es desenvolupa a través d’un grup de treball que funciona amb una dinàmica col·laborativa i que està format pel MNAT, representants dels centres escolars de Constantí, l’Ajuntament de Constantí i el Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès. Compta, a més, amb el patrocini de Repsol i en les darreres edicions ha format part del projecte Apropa’t de la Xarxa de Museus de les comarques de Tarragona i Terres de l’Ebre.
